Звіт директора Шепетівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням основ економіки і правознавства Хмельницької області Клімович Д.С. про діяльність на посаді за 2020 – 2021 н.р.

11.06.2021
Завершився 2020-2021 навчальний рік. Для усіх нас він був непростим. Пандемія внесла свої корективи в освітній процес, в структуру навчального року та в режим закладу: організація освітнього процесу з суміщенням у часі, з використанням технологій дистанційного навчання, очна і змішана форми навчання. Та, не зважаючи на усі перешкоди, ми, педагогічний колектив спільно з батьками, впродовж року спрямовували свої зусилля на створення у закладі безпечного освітнього середовища та надання якісної освіти нашим вихованцям.
Як директор закладу загальної середньої освіти (далі ЗЗСО) у своїй діяльності впродовж звітного періоду керувалася Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОН України від 08.09.2020 №1115, та власним розробленим Положенням про організацію дистанційного навчання в закладі, схваленим рішенням педагогічної ради від 17.11.2020 (протокол №9), різними актами законодавства у сфері освіти і науки, постановами Верховної Ради і Кабінету Міністрів України, Концепцією державного стандарту спеціальної освіти дітей з особливими освітніми потребами, наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА, наказами управління освіти Шепетівської міської ради та іншими нормативно-правовими документами, які визначають порядок організації освітньої роботи в закладі, враховуючи вимоги додержання Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, Концепції профільного навчання щодо організації освітнього процесу в школі.
Реалізація освітнього процесу в закладі у 2020-2021 навчальному році здійснювалася за режимом 5-денного робочого тижня.

Кадрове забезпечення

Школа укомплектована висококваліфікованими педагогічними кадрами, що здатні забезпечувати достатній та високий рівні якості викладання з урахуванням змін, що відбуваються в суспільстві і сфері освіти. Так у 2020-2021 н.р. освітній процес забезпечували 50 педагогічних працівників, 6 з яких за сумісництвом. За якісним складом педагогічних працівників ЗЗСО має такі показники: 34 педагога, що становить 68%, мають вищу кваліфікаційну категорію, з них: 12 педагогів, а це 24%, мають педагогічне звання «учитель-методист», 8 педагогів, а це 16% – педагогічне звання «старший учитель», 10 педагогів (20%) мають І кваліфікаційну категорію, 3 педагога (6%) – ІІ і 3 спеціаліста.
Важко уявити роботу освітнього закладу без обслуговуючого персоналу, до складу якого входить 20 осіб. Завдячуючи їх невтомній праці, територія нашого закладу завжди залишалася в належному санітарному стані, вчасно проводилися ремонтні роботи та долалися аварійні ситуації.

Забезпечення обов’язковою освітою та результативність освітнього процесу

З метою забезпечення здобуття дітьми шкільного віку та учнів загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів протягом навчального року адміністрацією закладу проводилася системна робота щодо здійснення контролю за охопленням учнів навчанням.
У цьому навчальному році у закладі навчанням було охоплено 691 особу у 25 класах:10 класів І ступеня, 13 класів ІІ ступеня, 2 класи ІІІ ступеня. З них 683 учня здобували освіту за очною формою, 4 учня – за сімейною формою навчання, 4 учня – за педагогічним патронажем. Дані форми здобуття освіти організовувались згідно чинного законодавства з урахуванням рекомендацій МОН України щодо організації різних форм навчання. Середня наповнюваність класів по школі становила 29 учнів, в школі І ступеня – 29 учнів, в школі ІІ ступеня – 26 учнів, в школі ІІІ ступеня – 32 учні.
Результати праці – це основний показник діяльності освітнього закладу. Одним з найважливіших результатів є якість навчання. За підсумками навчального року на високому рівні закінчили 2020-2021 н.р і були нагородженні Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» 12 учнів 4-х класів, що становить 18,2% тих учнів, які підлягали оцінюванню (4 класи) і 39 учнів, що становить 12,1% учнів 5-8, 10-х класів, тобто з 387 учнів 3-8, 10-х класів високий рівень навчальних досягнень має 51 учень, що становить 13,2% 4-8-х і 10-го класів.
Враховуючи звільнення дев'ятикласників і одинадцятикласників від проходження державної підсумкової атестації у 2020-2021 навчальному році, 3учні (Слюсар Олександр, Салова Ольга, Березюк Євгеній) отримали свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою, 3 учні (Сампір Яна, Михальчук Дмитро, Будник Марія) є претендентами на отримання свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою з нагородженням Золотою медаллю, 1 учениця (Куліш Дар'я) – з нагородженням Срібною медаллю.
Протягом навчального року адміністрацією закладу здійснювався належний контроль за якістю освітньої діяльності учителів-предметників. На особливому контролі були учні, що здобували освіту за сімейною формою навчання. Здобуття сімейної форми та педагогічного патронажу організовувалось на основі освітньої програми закладу.
Одним із якісних показників будь-якого освітнього закладу є високі бали на ЗНО його випускників. Через пандемію коронавірусної хвороби з березня 2021 року в Україні навчання в закладах загальної середньої освіти здійснювалось переважно в дистанційному форматі. 13 квітня поточного року Верховна Рада ухвалила Закон президента України В.Зеленського «Про внесення змін до розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19)» (щодо окремих питань завершення 2020/2021 навчального року)» № 1378-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 13 квітня поточного року. Згідно з документом учні шкіл та інших закладів загальної середньої освіти, які завершують навчання у 2020/2021 навчальному році, звільнилися від проходження державної підсумкової атестації (ДПА). Окрім того, законодавчими змінами було передбачено, що учні, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році, мали право пройти державну підсумкову атестацію, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання, за власним бажанням. Проте у нашій школі таких бажаючих не виявилось. Всі етапи ЗНО цьогоріч відбуваються в заплановані терміни, незалежно від рівня епідемічної небезпеки у регіонах України.
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. Тому перед нашим педагогічним колективом стояло завдання, спрямоване на забезпечення формування інтелектуального, творчого, спортивного потенціалу учнів шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді, підтримку учня і розвиток його здібностей. Організаційне та функціональне забезпечення підтримки обдарованих учнів направлене на створення умов для роботи з творчими дітьми. Цій роботі сприяє виділення годин варіативної складової (курси за вибором, індивідуальні заняття, гурткова робота). Основний нахил робимо на роботу з обдарованими в урочний час.
Завдяки наполегливій праці наших вихованців під керівництвом педагогів ми досягли успіхів на Всеукраїнських предметних олімпіадах, інтернет-олімпіадах, у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН, різноманітних конкурсах, тощо.
Відповідно до листа Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації від 18.12.2020 №3405-41/2020 «Щодо проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у 2020-2021 навчальному році» з метою запобігання поширенню захворювання та мінімізації безпосередніх фізичних контактів між учасниками освітнього процесу було вказано призупинити участь учасників освітнього процесу у ІІ та ІІІ етапах олімпіад з таких навчальних предметів як астрономія, правознавство, інформатика, екологія, мова та література національних меншин, економіка. Всього у ІІ етапі предметних олімпіад приймали участь 42 учня. За результатами ІІ етапу предметних олімпіад у 2020-2021н.р. 4 учасника є переможцями (Слюсар О.А., учень 9-А класу (вчитель інформатики Слюсар А.М.), Попов Денис, учень 7-Б класу (вчитель фізики Семенюк О.В.), Ольшанська Тетяна, учениця 10 класу та Михальчук Дмитро, учень 11 класу (вчитель географії Муштин Н.В.), 10 учнів посіли ІІ місце та 10 учнів- ІІІ місце. Учениця 8-А класу Зуєва Марія стала призером обласного етапу інтернет-олімпіади з математики, посівши ІІ місце (вчитель Українець О.І.)
Щороку учні школи приймають участь у Міжнародному конкурсі з української мови ім. П.Яцика. Учениця 3-А класу Гайтан Поліна (вчитель Іщук О.А.) , учениця 4-Б класу Василишина Ганна (вчитель Кавалер Л.П.) та учениця 9-А класу Салова Ольга посіли ІІ місце (вчитель Короташ Т.В.), а учениця 9-А класу Короташ Поліна та учениця 11 класу Куліш Дар’я - ІІІ місце (вчителі Короташ Т.В. та Грабовська Т.М.).
У лютому-березні 2020-2021н.р. учні 3-11 класів прийняли активну участь у Всеукраїнському відкритому марафоні з української мови ім.П.Яцика у дистанційному форматі. За його результатами учениця 3-А класу Гайтан Поліна здобула І місце, а учениця 4-Б класу Василишина Ганна –ІІ місце. За свої високі досягнення учениці були нагороджені премією міського голови.
У Міжнародному мовно-літературному конкурсі студентської та учнівської молоді ім. Т.Шевченка призером є лише 1 учень (Куліш Дар’я, учениця 11 класу (вчитель Грабовська Т.М.)
Враховуючи методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти та з метою розвитку особистості через формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей з використанням трансдисциплінарного підходу до навчання, що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і вмінь для розв'язання практичних проблем для подальшого використання їх у професійній діяльності та з метою розвитку обдарованих та творчих учнів у рамках місячника ППД у лютому був проведений день інновацій «Дні науки. STEM-фестиваль», під час якого учні 5-11 із врахуванням протиепідемічних вимог на період карантину, спричиненого коронавірусом COVID -19, провели ряд дослідів та експериментів, а учні 1-4 класів були залучені до виставки поробок з LEGO.
Однією із форм роботи з обдарованою молоддю є участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН. Так у 2020-2021 н.р. 6 учнів приймали участь у даному конкурсі. За результатами І етапу конкурсу ІІІ місце здобули учениця 10 класу Бондарчук Дар’я та учениця 9-Б класу Кутиркіна Ольга, ІІ місце- учень 9- Б класу Березюк Євгеній, учениця 9-А класу Короташ Поліна та учениця 10 класу Ольшанська Тетяна, І місце- учениця 10 класу Колесник Дар’я, яка була учасником ІІ (обласного) етапу даного конкурсу.
У березні цього року школа під керівництвом заступника директора школи з навчально-виховної роботи Власюк Т.М. вперше взяла участь у Всесвітньому тижні грошей «Global Money Week». За результами школа увійшла в «Топ-10 найактивніших шкіл України» та була відзначена грамотою від Національного банку України і сертифікатом на суму 500 грн на придбання начальної літератури та розвиваючих ігор.
Щороку наприкінці травня у школі відбувається парад почестей для обдарованих та талановитих учнів «Зоряні обрії». Цьогоріч нагородою для таких учнів була поїздка у м.Остріг.
Сподіваюся, що з кожним роком у нашій шкільній родині будуть з’являтися нові талановиті, можливо нами ще не відкриті, зірочки, які сяятимуть ще яскравіше.Щиро дякую сьогодні учителям-наставникам за їхню невтомну працю.

Методична робота

Методична робота закладу у 2020-2021 навчальному році була спрямована на забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності, надання учням підтримки в освітньому процесі, створення умов, що сприяли б задоволенню освітніх потреб осіб та забезпечували б кожній особі можливість здобуття повної загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів. Увесь методичний ресурс був спрямований на розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення умов і мотивації для їх професійного вдосконалення. З цією метою протягом року для педагогів закладу проводились тематичні педагогічні ради, інструктивно-методичні наради, тренінгові заняття, хелпін-форуми, функціонували інформаційно-роз'яснювальні консультункти такі як: «Управлінський челіндж з питань оформлення шкільної документації», «Методичний інжиніринг з питань безперервної освіти педагогічних працівників» тощо. З метою удосконалення умінь та навиків роботи з інтернет-сервісами в умовах дистанційного навчання для педагогів проводились заняття-практикуми. З метою удосконалення фахової майстерності педагогів, поширення їх педагогічного досвіду в лютому 2021 року пройшла декада педагогічної майстерності «Через творчу майстерність та інноваційну діяльність педагогів – до успіху учнів», під час якої були обговорені новації у законодавстві, відвідані уроки у колег, проведене тренінгове заняття для педагогів «Я крокую до майстерності».
Важливим напрямком роботи методичної служби було проведення атестації. Адміністрація школи систематично проводила і продовжить проводити роботу в напрямку удосконалення і посилення стимулюючої ролі атестації у фаховому зростанні педагогічних кадрів. У 2020-2021 навчальному році у закладі атестацію пройшло 5 педагогічних працівників: Сорочинська О.В., Кучерук І.В., Камінська М.В., Тищук І.В., Поліщук Л.Б. За рішенням атестаційних комісій І та ІІ рівнів Сорочинській О.В., учителю початкових класів, було присвоєно І кваліфікаційну категорію, Кучерук І.В., учителю української мови і літератури, присвоєно педагогічне звання «старший учитель», Поліщук Л.Б., учителю початкових класів, Тищук І.В., учителю мистецтва, - педагогічне звання «учитель - методист», Камінську М.В., учителя образотворчого мистецтва, було атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії». Успішно пройшли чергову атестацію заступник директора з навчально-виховної роботи Горбатюк Т.В. і заступник з виховної роботи Месь О.В.
Не менш важливим напрямком роботи методичної служби у 2020-2021 навчальному році була і залишається організація освітнього процесу для учнів 1-х, 5-х, 10-го класів. З метою виявлення та здійснення корекції дезадаптаційних процесів учнів було проведено діагностику серед учнів 1-х, 5-х, 10-го класів, протягом вересня - жовтня 2020 року адміністрацією школи були відвідані уроки, перевірена уся шкільна документація. На основі усіх результатів та висновків відбулися засідання психолого-медико-педагогічних консиліумів, матеріали вивчення узагальнені наказами по школі.
Здійснюючи контроль за якістю освітнього процесу, відповідністю результатів навчання вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти та якістю надання освітніх послуг, адміністрацією закладу в грудні 2020 року і травні 2021 року проводились моніторингові дослідження. Зокрема, з української мови в 5-А, 5-Б, 5-В, 8-А, 8-Б класах, з математики в 5-А, 5-Б, 5-В, 6-А, 6-Б, 6-В, 9-А, 9-Б, 10 класах, з історії в 6-А, 6-Б, 6-В, 10 класах, з англійської мови у 8-А, 8-Б, 9-А, 9-Б класах, з мистецтва у 8-А, 8-Б класах. Результати дослідження узагальнені наказами.
Впродовж усього періоду організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання адміністрацією закладу здійснювався постійний контроль за недопущенням перевантаження школярів навчальними заняттями, що проводились в синхронному режимі, дотриманням усіма педагогами санітарних норм, передбачених Регламентом та постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22 серпня 2020 року №50, дотриманням усіма учасниками освітнього процесу Положення про академічну доброчесність тощо.

Виховна робота

Виховна робота в школі була спрямована на посилення національно-патріотичного виховання, підвищення рівня вихованості учнів, на розвиток творчих здібностей дітей, задоволення їх різнобічних пізнавальних потреб, на зміцнення взаємозв’язків між школою, сім’єю та громадськістю, формування життєвих компетентностей.
У 2020-2021 н. р. у школі було організовано роботу 14 гуртків, які працювали на бюджетній основі та 8 клубів, що функціонували на громадських засадах. З метою оновлення та осучаснення гурткової роботи у відповідності з вимогами часу було організовано роботу нових гуртків: «Логіка», «Юні дизайнери», «Ритміка», «Юні винахідники», «Моя майбутня професія: правила вибору», «Бадмінтон».
Також 27 учнів відвідували музичну школу, 13 учнів - художню школу, 38 учнів – спортивну школу, 93 учні – гуртки ЦНТТУМ, 22 учнів – гуртки ЦЕНТУМ, 17 учнів – ЦДЮТ, 24 учнів – гуртки Будинку культури, інші - 57 учнів. Всього було залучено біля 90% дітей у гуртки, клуби та секції школи та позашкільних установ.
По-новому був здійснений підхід до планування та проведення традиційних шкільних свят. Це:
- лінійки до свят першого і останнього дзвоника, свята честі школи «Зоряні обрії»
- новорічні та Великодні свята, відзначення Дня козацтва, Дня Соборності України, Дня здоров’я, Дня сім’ї та ін. –до кожного з цих свят готуємось за окремим планом
- військово-патріотична гра «Армійський калейдоскоп»
Крім того проведено STEM – фестиваль «Досліджуємо борщ» та STEM- челендж «Наука – це круто», звітний концерт гуртків художньої самодіяльності, виставку «Чарівний світ орігамі», екскурсії в м. Дубно та м. Рівне.
Протягом року учні школи стали учасниками багатьох творчих конкурсів. Результати наведено в таблиці.
ПІБ Клас Місце Керівник
Фестиваль читців, присвячений Шевченківським дням «Вічне Тарасове слово» (міський) Березень - 2021 Тростинська Анна 8-Б ІV Кучерук І.В.
Прусовська Єлизавета 5-Б ІІІ Кучерук І.В.
Данилевич Евеліна 8- ІV Кучерук І.В.
Всеукраїнський конкурс «Новорічна композиція» (міський) Грудень- 2020 Тульба Олександра (Номінація: «Стилізована ялинка») 2-Б І Лахнік Людмила Феофанівна
Олійник Крістіна (Номінація: «Новорічна композиція») 4-А ІІ Несвіцька С.П.
Короташ Поліна (Номінація: «Сюжетна композиція») 9-А І Короташ Т. В.
Вихованці гуртка «Образотворче мистецтво» (Номінація: «Сюжетна композиція») І Камінська М.В.
Вихованці гуртка «Юні дизайнери» (Номінація: «Флористична новорічна картина чи колаж») І Перепелиця Л.В.
Антонюк Артур (Номінація: «Флористична новорічна картина чи колаж») 2-Б І Лахнік Людмила Феофанівна
Пирожок Дарина (Номінація: «Новорічний подарунок») 1-А І Поліщук Л.Б.
Купець Дарина (Номінація: «Новорічний подарунок») 2-В І Тимощук О.С.
Федяєва Поліна (Номінація: «Новорічний подарунок») 2-В ІІ Тимощук О.С.
Перепелиця Назар (Номінація: «Новорічний подарунок») 5-А ІІ Перепелиця Л.В.
Фестиваль «Стояла я і слухала весну…» (міський) Березень - 2021 Колектив «Обдаровані літературою» (Номінація: декламація «Пісня та, що не загине») 11 переможці Кучерук І.В.
Камінська Марія Петрівна (Номінація: малюнок «В полум’ї любові») 5-В переможці Камінська М.В.
Анфілатова Яна Олександрівна (Номінація: вокал «Давня весна») 10 переможці Шнайдер А.Ф.
ХХ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (міський) Березень -2021 Короташ Поліна (Номінація: Література - поетичні твори) 9-А І Короташ Т. В.
Краєзнавчо-дослідницьких робіт Всеукраїнської краєзнавчої експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина - Україна» (міський) Листопад- 2020 Короташ Поліна Юріївна (Номінація «Із батьківської криниці», «Історія Шепетівщини у легендах та переказах») 9-А ІІ Короташ Т. В.
Короташ Поліна Юріївна (Номінація «Із батьківської криниці», «Сучасний сленг учнівської молоді Шепетівської СЗОШ№2») 9-А ІІ Короташ Т. В.
Кучерук Софія В’ячеславівна (Номінація «Духовно- культурна спадщина мого роду», «Православ’я рідного краю ») 8-Б ІІ Кучерук І.В.
Онлайн-конкурс ІІ-щорічний Всеукраїнський пізнавальний конкурс «Я-Людина» Листопад-2020 Перепелиця Назар 5-А ІІ Перепелиця Л.В.
Фоміних Поліна 5-А І
Грицкевич Анна 5-А ІІ
Никончук Дар’я 5-А ІІ
Стринадюк Соломія 5-А ІІ
Месь Роман 5-А ІІ
Муза Даша 5-А ІІ
Стаднік Марія 5-А ІІ
Антонюк Вікторія 5-А ІІ
Супрун Софія 5-А ІІ
Стародубова Анастасія 5-А ІІ
Олійник Дмитро 5-А ІІ
Всеукраїнський конкурс творчості дітей та учнівської молоді «За свободу!» Вересень -2020 Короташ Поліна 9-А Короташ Т. В.
Всеукраїнський відкритий літературно-музичний фестиваль вшанування воїнів «Розстріляна молодість» Січень - 2021 Короташ Поліна (Номінація: література і кіномистецтво) 9-А ІІ Короташ Т. В.
VІ Всеукраїнський національно-патріотичний конкурс «Ми – патріоти України» Перепелиця Назар 5-А ІІ Перепелиця Л.В.
Грицкевич Анна 5-А ІІ
Липюк Ілля 5-А ІІ
Стринадюк Соломія 5-А ІІ
Муза Даша 5-А І
Стаднік Марія 5-А І
Антонюк Вікторія 5-А ІІ
Супрун Софія 5-А ІІ
Конкурс творчих робіт «Люблю тебе, моя свята Вкраїно!» Березень – 2021 (міський) Короташ Поліна (Номінація: поезія) 9-А І Короташ Т. В.
Конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (міський) Короташ Поліна (Номінація «Вироби з природних матеріалів») 9-А І Короташ Т. В.
Короташ Поліна (Номінація «Паперова пластика») 9-А І Короташ Т. В.
Короташ Поліна (Номінація «Інші техніки») 9-А І Короташ Т. В.
Конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (обласний) Камінська Марія (Витинання) 5-В ІІІ Камінська М.В.
Фещина Юля (народна лялька) 6-А ІІІ Печенюк Алла Федорівна
Карась Ярослав (М’яка іграшка) 5-Б ІІ Перепелиця Л.В.
Короташ Поліна (Вироби з природних матеріалів) 9-А ІІІ Короташ Тетяна Володимирівна
Заочна виставка-конкурс науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість - тобі, Україно!» (міський) Хомич Валерія Хомич Анастасія Сирота Кирило Заболотний Олександр Месь Роман Месь Богдан Олійник Дмитро 4-Б 4-Б 6-Б 5-А 5-А 6-А 5-А І І І І І І І
Обласна заочна виставка-конкурс науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість - тобі, Україно!» (область) Месь Богдан та Месь Роман (Спортивно-технічне моделювання) 6-А, 5-А ІІ Семенюк Олександр Васильович
Фотовиставка до дня Соборності України «Україна – це ми!» (міський) Перепелиця Назар 5-А І Перепелиця Людмила Василівна
Фотовиставка до дня Соборності України «Україна – це ми!» (обласний) Перепелиця Назар 5-А лауреат Перепелиця Людмила Василівна
Всеукраїнський творчий фестиваль до Дня Європи «Єврофест 2021» (заочний/онлайн формат). (Всеукраїнський) Перепелиця Назар (Номінація: конкурс світлин «Європейська світлина в моєму об’єктиві» 5-А ІІ Перепелиця Людмила Василівна
Команда лідерів (номінація: презентаційний постер) 8-А, 9-А ІІ Перепелиця Людмила Василівна
Міський фестиваль фольклорних колективів «За сонячним колесом» (2021) Фольклорний колектив «Барви» ІІ Перепелиця Людмила Василівна
Міський фестиваль читців – гумористів «Веселинка - 2021» Данилевич Евеліна 8-А ІІ Кучерук Ірина Василівна
Свередюк Назар 10 І Кучерук Ірина Василівна
Міський конкурс «Подільська писанка» Короташ Поліна 9-А ІІ Короташ Тетяна Володимирівна
Міський етап обласного конкурсу «Природа України очима дітей Хмельниччини» Перепелиця Назар (краща поробка) 5-А І Перепелиця Людмила Василівна
Камінська Марія (краща поробка) 5-Б ІІ Камінська М.В.
Антонюк Вікторія (краща поробка) 5-А ІІ Перепелиця Людмила Василівна
Короташ Поліна (краща поробка) 9-А ІІ Короташ Тетяна Володимирівна
Гурток «Юні дизайнери» (краща фоторобота) І Перепелиця Людмила Василівна
Гурток «Юні дизайнери» (краща поробка) ІІІ Перепелиця Людмила Василівна
Гурток «Образотворче мистецтво» (краща поробка) ІІІ Камінська М.В.
Ми і надалі сподіваємося на співпрацю батьків і школи в питанні розвитку творчих та інтелектуальних здібностей учнів, посиленні їх соціальної активності.
Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, стан дитячого травматизму
Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежнихнорм під час освітнього процесу в школі знаходиться під щоденним контролем директора закладу, заступників директора з навчально-виховної роботи, виховної роботи та господарської частини. Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається в діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти, Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів, організації освітнього процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань.
На початок 2020-2021 навчального року були оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять. На засіданні педради 28 серпня 2020 року (протокол №1) затверджено план роботи школи на 2020-2021 навчальний рік, де передбачено розділ «Охорона здоров’я і життя дітей, вчителів, вихованців та технічних працівників. Заходи техніки безпеки і охорони праці. Оздоровлення учнів».
Посадові обов’язки працівників, інструкції з техніки безпеки, безпеки життєдіяльності затверджені наказом по школі. Інструкції складено згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженого наказом Держнагляду охорони праці України .
Наказом директора призначено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу та в позаурочний час, попередження дитячого травматизму відповідальних за електрогосподарство в школі тощо.
Раз на три роки за планом роботи закладу проводиться навчання та перевірка знань працівників школи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо. Формою перевірки є іспит, який проводиться за екзаменаційним білетами у вигляді письмового опитування.
Наступна перевірка знань запланована на лютий 2022 року.
У школі є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів із питань охорони праці працівників та учнів. Відпрацьована програма вступного інструктажу з охорони праці для працівників та учнів закладу.
На 01 вересня 2020 року всі працівники школи надали медичні книжки з дозволом на роботу. Питання охорони праці неодноразово обговорювалися на засіданні педради, на нараді при директорові. У вересні 2020р. та у січні 2021р. класними керівниками були проведені вступні інструктажі з усіма учнями школи, про що свідчать записи у класних журналах. Учителями-предметниками був проведений первинний інструктаж з записами у відповідні журнали з учнями в кабінетах підвищеної небезпеки.
Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці тощо обговорювалися на батьківських зборах у всіх класах. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться повторні інструктажі з безпеки життєдіяльності, а перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями - цільові інструктажі з учнями.
У зв’язку із поширеренням вірусної інфекції COVID-19 школа у 2020-2021 н.р. працювала відповідно рекомендацій, зазначених у Постанові МОЗ №50 від 22.08.2020р. та №4 від 23.04.2021р. «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у звёязку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19».
Протягом року неодноразово проводились бесіди та інструктажі щодо запобігання поширенню вірусної інфекції COVID-19, про що свідчать записи у класних журналах.
Відповідно до вимог нормативних документів у школі ведеться документація з питань дотримання безпеки та охорони праці.
Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.
Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.
На видному місці розміщені плани евакуації з поверхів на випадок пожежі чи іншої надзвичайної ситуації. Оформлений куточок з безпеки життєдіяльності. Обладнані куточки наочної агітації з охорони праці й безпеки життєдіяльності.
Випадків, пов’язаних з порушенням норм охорони праці, безпеки життєдіяльності, у колективі школи, на робочих місцях, під час організації освітнього процесу у 2020-2021 навчальному році не виявлено.
У школі проводиться значна робота по виконанню заходів з профілактики травматизму невиробничого характеру.
Відповідно до розроблених заходів з учасниками освітнього процесу проводилися інструктажі, бесіди, вікторини, дискусії, місячники, тижні, тема яких: «Профілактика травматизму під час організації освітнього процесу та в побуті». «Поведінка дітей з незнайомими предметами». «Дотримання правил дорожнього руху» тощо.
Традиційним у закладі є проведення в квітні дня ЦЗ, метою якого є забезпечення високої організованості і злагодженості дій учнів та працівників закладу в умовах надзвичайної ситуації. Цього року у зв’язку із запровадженням карантину заплановані заходи до Дня ЦЗ проводились в дистанційній формі. Залучені були усі учні та працівники закладу. Вся інформація щодо проведення Дня ЦЗ знаходиться на сайті нашої школи.
Робота педагогічного колективу та працівників освітнього закладу з питань профілактики травматизму знаходиться на контролі адміністрації. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові, педагогічних радах, інструктивно-методичних нарадах.

Соціальний захист

Основними завданнями діяльності працівників соціально-психологічної служби у 2020-2021 навчальному році були:
- сприяння створенню безпечного освітнього середовища та комфортних умов в закладі щодо запобігання насилля та булінгу;
- здійснення соціально-психологічного супроводу дітей різних категорій, забезпечення умов для їх всебічного розвитку;
- проведення психолого-педагогічної діагностики, обстеження з актуальних проблем навчання і виховання учнів;
- виявлення причин відхилення у поведінці учнів, та причин соціального неблагополуччя сім’ї;
- прогнозування результатів освітнього процесу як окремих учнів, так і класних колективів;
- психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів та професійному визначенню;
- сприяння ранньому виявленню дітей з особливими освітніми потребами, створення сприятливого навчально-розвивального середовища;
- соціально-педагогічне і психологічне забезпечення превентивних заходів щодо різних форм узалежнень, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля, суїцидальної та агресивної поведінки.
З метою просвіти, попередження булінгу та девіантної поведінки серед учнів ЗО тісно співпрацював з ССД (служба у справах дітей), СЮП (сектором ювенальної привенції), ЦСССДМ (центр служб для сім`ї, дітей та молоді), ЦРЛ. З даними закладами здійснювався постійний зв’язок з метою координації дій щодо роботи з дітьми пільгового контингенту.
Проводилися рейди по виявленню дітей з низькою навчальною мотивацією, схильних до пропусків уроків без поважних причин, схильних до вживання спиртних напоїв, паління.
Так, цього року була проведена зустріч учнів 8-А класу з старшим інспектором сектору ювенальної превенції Шепетівського районного управління поліції В.Карасем з теми «Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх», зустріч учнів 6-х класів з працівником ССД Ю.П.Гайдайчуком з теми « Безпеки, які підстерігають в цифровому просторі. Безпечний інтернет. Кібербулінг».
Сформовано соціальний паспорт закладу, в якому зазначаються діти соціально незахищених категорій.Для виявлення дітей соціально незахищених категорій, проблем, які виникають у них під час освітнього процесу, використовувались такі методи, як діагностування, бесіди, спостереження, аналіз, консультації.
На підставі соціальних паспортів класів у школі створено банк даних на дітей пільгових категорій, який в ході освітнього процесу змінюється та поновлюється в залежності від кількісного складу учнів кожної визначеної категорії.
Згідно даних соціально паспорта в закладі навчаються:
· 1 дитина-сирота та 6 дітей, позбавлених батьківського піклування;
· 17 дітей-напівсиріт;
· 6 дітей з інвалідністю, які навчаються в закладі;
· 86 дітей, які проживають у багатодітних сім’ях;
· 7 дітей, батьки яких постраждали від аварії на ЧАЕС;
· 2 дитини, які стоять на ВШК;
· 53 дитини, батьки яких брали (беруть) участь в ООС;
· 2 дитини внутрішньо переміщених осіб із Луганської області.
Працівниками соціально-психологічної служби та класними керівниками створено банк даних учнів, які перебувають на ВШК. Для даної категорії дітей розроблено індивідуальні плани, які передбачають такі види робіт:
- групова та індивідуальна діагностика;
- консультації, бесіди;
- корекційно-розвивальна та відновлювальна робота (індивідуальна та групова);
- робота з батьками.
Протягом року проводилася робота щодо виявлення дітей, які належать до пільгового контингенту. В закладі налічується 174 дитини соціально незахищених категорій. Завдяки активній позиції учнів школи постійно поповнювалася кімната соціального захисту. Впродовж року учням даної категорії була надана допомога шкільним приладдям, дитячим одягом б/у на суму близько 600 грн.
В 2020-2021 навчальному році для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (7 учнів), дітей з малозабезпечених сімей (23учня); дітей, батьки, яких беруть (брали) участь в ООС (53 учня) та дітей внутрішньо переміщених осіб (2) організовано безкоштовне харчування. Впродовж року гаряче харчування отримувало 5 учнів із соціально незахищених категорій за рахунок підприємця Ліщук І.А.
Щорічно стало традицією у школі проведення свята «Святий Миколай іде у гості», на якому діти соціально незахищених категорій отримують солодкі подарунки та шкільне приладдя. Цьогоріч 40 дітей пільгових категорій отримали такі подарунки.
З метою виявлення труднощів у вихованні, утриманні дітей та надання їм необхідної допомоги, адміністрація та вчителі школи тісно співпрацюють з батьками даної категорії.
Соціальним педагогом, практичним психологом проводилися благодійні акції «Милосердя» по збору коштів на лікування та підтримку сімей, які опинилися в складній життєвій ситуації. Всього було зібрано коштів на суму 32493 грн. Працівниками соціально-психологічної служби в закладі була організована акція «Подаруй радість дітям з особливими освітніми потребами», під час якої були зібрані кошти у розмірі 433 грн. на придбання канцелярського приладдя дітям, які відвідують інклюзивно ресурсний центр.
Впродовж року учні були активними учасниками шкільних та всеукраїнських акцій «Подаруй добро людям похилого віку» (до Міжнародного дня людей похилого віку), «Я- щасливий», «Синя стрічка – проти насильства»; «Шкарпетуємося», «Книга добрих справ», «Подаруй усмішку», «Я – толерантна особистість», які сприяють попередженню булінгу в учнівському середовищі та формуванню в учнів загальнолюдських моральних цінностей.
З метою профілактично-корекційних, педагогічно-виховних завдань щодо недопущення проявів аморальних вчинків і девіантної поведінки профілактики та подолання шкідливих звичок утвердження та розповсюдження правил безпечної поведінки, дотримання норм правомірної поведінки, пропаганди здорового способу життя, профілактики булінгу в учнівському середовищі проведено ряд тематичних заходів до тижня протидії булінгу, дня толерантності, дня психічного здоров’я, щорічної акції «16 днів проти насильства», дня порозуміння з ВІЛ-позитивними людьми, дня психології, дня профорієнтаційної роботи, дня здоров’я, дня дітей –сонця, дня добра, дня щастя та ін..
У рамках тематичного тижня «Стоп булінг»:
· оформлення інформаційного стенду «Тиждень профілактики булінгу»,
· виготовлення та розповсюдження інформаційного буклету «Протидія булінгу»,
· проведення класних годин «Розвиток умінь безконфліктного спілкування. Стоп булінг.»,
· тренінгові заняття для учнів 6-7 класів «Стоп- булінгу»,
· оновлення інформації на сайті школи щодо попередження булінгу в учнівському середовищі.
У рамках дня профорієнтаційної роботи «Ніколи не рано мріяти про майбутню професію»:
· класні виховні години «Людина-для професії чи професія – для людини»,
· тренінгові заняття «Формула вибору професії»,
· загальношкільна вправа «Актуальні професії на ринку праці»,
· оформлення інформаційного стенду «Орієнтуємо на професію»,
· створення колажу «Майбутня професія – запорука успіху».
У рамках проведення щорічної акції «16 днів проти насильства»:
· просвітницько-профілактична акція «Ми за дитинство без насильства»,
· фотовиставка «Сім’я-фортеця. У ній немає місця для насильства»,
· створення колажу «Я голосую за світ без насильства»,
· профілактична вправа «Мій улюблений світ без насильства»,
· тренінгові заняття «Моє відношення до насилля», «Ми проти усіх видів насилля», «Зупинемо насилля разом», та ін.
У рамках дня психології :
· челендж доброти «Зроби комплімент своєму однокласнику»,
· акція «Серце повне доброти і турботи»,
· онлайн зустріч для педагогів «Сад позитивних емоцій»,
· розповсюдження на сайті школи та Viber групах онлайн порад батькам, педагогам та здобувачам освіти.

Збереження і зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу

Медичне обслуговування учнів та працівників школи було організовано відповідно до нормативно-правової бази вимог. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медсестра Іщук Тетяна Євгенівна, яка добросовісно виконує свої посадові обов’язки, організовуючи систематичне та планове медичне обслуговування учнів та педагогів, забезпечує профілактику дитячих захворювань.
Щорічно на базі міської поліклініки діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей за 2020-2021 н.р., на підставі довідок лікувальної установи у школі сформовані спеціальні медичні групи, а також списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків у вересні 2020 року був виданий наказ по школі, відповідно до якого у закладі 9 учнів були звільнені від уроків фізичної культури, 9 учнів – відвідували спецмедгрупу, 237 учнів віднесені до підготовчої групи. Впродовж року класні керівники та адміністрація вели медичні спостереження за учнями на уроках фізкультури та вели картки медспостереження.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Наша їдальня повністю забезпечена кухонним та столовим приладдям, створено умови для дотримання дітьми санітарно-гігієнічних вимог під час вживання їжі, окремо функціонував буфет. З метою посилення безпеки харчування школа поступово переходить на систему управління НАССР.
Складено «План (НАССР)» та «Постійно діючі процедури, основані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР)». Зібрано пакет документів про впровадження системи НАССР в ЗЗСО : крок за кроком. Розроблено технологічні картки приготування їжі згідно вимог НАССР.
Відповідно до нового Санітарного регламенту внесено зміни до приготування страв, зокрема зменшено кількість солі, цукру, жирів, обмежено використання ковбасних виробів. Переглянуто і скориговано асортимент буфетної продукції.
Проведена заміна кухонного обладнання, зокрема придбано:
- дві електричні плити
- електричний марміт
- холодильник
- духова шафа для випічки
- мийка для посуди
Безкоштовно харчувалися всі учні 1-4 класів та учні пільгових категорій з 5-11 класів, близько 200 учнів щодня харчувалися за власні кошти. Середня вартість сніданку – 9 грн, обіду – 15 грн.. Щомісяця аналізувалось дотримання норм харчування, середній показник – 70 %
Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів.
Дякую за увагу!

Звіт директора Шепетівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням основ економіки і правознавства Хмельницької області Клімович Д.С. про діяльність на посаді за 2020 – 2021 н.р. (гіперпосилання на хмарний документ)



Шановні батьки та працівники Шепетівської СЗОШ №2,просимо вас здійснити одноразову процедуру голосування про результати роботи Клімович Д.С. на посаді директора у 2020-2021 навчальному році в онлайн-формі за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/e/
1FAIpQLSdEnGWGZgRLH0z4iGNuKpuZAgFZr9z5qNo6pkgPUKryWo3dTw/viewform

(Будь-ласка, проголосуйте до посилання 18-00 14.06.2021р., оскільки після зазначеної години дане посилання стане не активним.)

Кiлькiсть переглядiв: 254